Pastaruoju metu populiarėja vadinamasis darbas „iš namų“. Kitaip tariant, darbuotojai nori dirbti bet kur, tik ne biure. Ar tai naudinga darbdaviui ir ar nekenkia darbo kokybei, paliksime diskusijoms (galite pasiskaityti ir čia)

Šių mano įžvalgų tikslas – duoti patarimų, kaip turi būti įformintas susitarimas dėl darbo nuotoliniu būdu, jei nuotoliniu būdu dirbama nuolat. Tad ką daryti?

  1. Sudarykite papildomą susitarimą dėl nuotolinio darbo arba šias sąlygas įtraukite į darbo sutartį, jei sudaroma nauja darbo sutartis.
  2. Nurodykite vietą, kurioje darbuotojas atliks darbą. Nors ši sąlyga patinka ne visiems, nes teigiama, kad nėra skirtumo, iš kur darbuotojas dirbs, bet šito reikalauja Darbo kodeksas, todėl reikėtų į tai atsižvelgti. Reikalavimas nustatyti pastovią darbo vietą yra susijęs ir su komandiruotėmis, darbų sauga ir pan.
  3. Aptarkite darbo laiką. Kaip ir atliekant darbą biure, reikėtų susitarti dėl darbo laiko režimo ir jį aptarti detaliau, kadangi darbdavys netenka galimybės kontroliuoti darbuotoją ir apskaityti jo laiko. Darbo laiką darbuotojas skirsto savo nuožiūra, nepažeisdamas maksimaliųjų darbo ir minimaliųjų poilsio laiko reikalavimų, bet susitarime būtų galima aptarti, kada darbuotojas privalo dirbti, o kokį darbo laiko dalį reguliuotų pats. Nustatykite, kada darbuotojas privalo atvykti į biurą, būti pasiekiamas telefonu ir elektroniniu paštu, per kiek laiko privalo atsiliepti telefonu ar atsakyti į elektroninį laišką ir pan. situacijas.
  4. Aptarkite, kokias darbo priemones darbuotojui suteikia darbdavys, o kokias priemones darbuotojas privalo turėti pats. Susitarkite dėl kompensacijos, jei dirbdamas nuotoliniu būdu darbuotojas patiria papildomų išlaidų, susijusių su jo darbu, darbo priemonių įsigijimu, įsirengimu ir naudojimu.
  5. Pagalvokite, gal susitarime vertėtų numatyti papildomų saugiklių darbuotų kontrolei, kad būtumėte tikri, jog darbuotojas tinkamai vykdo savo pareigas ir numatykite už tai atsakomybę, jei tai aktualu.
  6. Kartais patikrinkite situaciją, kaip tas darbas „iš namų“ iš tiesų vyksta: ir Jums bus ramu, ir darbuotojas nedrįs piktnaudžiauti.

Jei turite darbuotojų, kurie tik kartkartėmis pareiškia norą dirbti „iš namų“, įmonėje galima būtų nustatyti bendrą visiems taikomą tvarką ir minėtus klausimus sureguliuoti atskiru dokumentu arba darbo tvarkos taisyklėmis.

P.s. Šį tekstą parašiau dirbdama „iš namų“: gulėjau ant sofos, gėriau kavą ir valgiau mamos keptus sausainius 🙂